15 Nisan 2020 Çarşamba

Röportaj: LALE KARDEŞ (THE RINGO JETS & COSMIC WINGS), Surge Music Türkiye İle Evde Kal

                                      SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL


                                                  KONUK: LALE KARDEŞ



1-Nasılsınız bu karantina günlerinde neler yapıyorsunuz?

Herkesin yaptığını yapıyorum ekmek hariç. Resim çiziyorum, spor yapıyorum.


2-Albüm kapaklarını siz mi yapıyorsunuz?

Tasarımlarını ben yapıyordum en başta ama Ringo Jets’in ilk albümü bana ait
değil keşke bana ait olsaydı.


3- Esmeray’ın bir parçasını cover yapmak daha önce görülmemiş bir şeydi, bunu yapmak
kimin fikriydi. 

Menajerimiz Can Sertoğlu’nun fikriydi. Biz çok fazla kullanılmamış ve ortada olmayan ve mümkünse cool olan bir cover arıyorduk Esmeray’ın parçası bu kriterlere uyuyordu.


The Ringo Jets - Ayrılık Olsa Bile (Esmeray Cover) : https://www.youtube.com/watch?v=l4T2DqT1ku4



4- Macaristan maceranız nasıl geçti?

Sziget bizim için ve insanlar için çok iyi geçti. İyi bir saatte çıktık 8 gibi, pek
sorun da yaşamadık, güzel bir kalabalık vardı herkes de iyi çalınca bizim için güzel bir konser
oldu.


The Ringo Jets - Stomper/Tease (Live Sziget) : https://www.youtube.com/watch?v=K5YvPgZTVoo
 

5- Unutamadığın konserler desek ne dersin? 

Sziget bunlardan biri tabii ki Ringo Jets için. Fransa’da Trans Müzikal çok iyiydi, Prima Vera çok güzeldi 2013 yılındaydı o da. Cosmic Wings için Danimarka konseri baya güzeldi az kalsın insanları arasına atlıyordum.


6- Türkçe parçalar devam edecek mi? 

Edecek, Yadigar Ejder’den sonra ‘’ya biz bunu yapıyoruz ve yapmayı sevdik dedik.’’ Tabii ben Türkçe söz denememiştim şu ana kadar genelde tersi olur. Bu konuda topu biraz Deniz’e atıcam ya da yeni gelen basçımız Memet İncilli’ye.

The Ringo Jets - Yadigar Ejder : https://www.youtube.com/watch?v=V130J7yNSmo


7- 2019 Aralık’ta çok yeni bir Ep yayımladınız ancak biz ropörtaj duyurumuzu yaptığımız andan itibaren bir sonraki albüm konusunda pek çok soru aldık bu süreç geçtikten sonra bir albüm planınız var mı?

Sürekli parçalar çıkıyor ancak bunları elememiz, kaydetmemiz ve tamamlamamız zaman alıyor. Tamamlama konusunda stüdyoda olmamız gerekiyor. Normal şartlarda Sonbahar’da bir albüm en olmadı bir ep çıkarmayı düşünüyorduk. Sonbahar olmasa kışın çıkarabiliriz.


8- Günümüzde müzik konusunda hızlı bir tüketim bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu konuda pek ilgilenmiyorum aslında çünkü yaptığım şeyi yapmaya devam
edebilmem için gözlerimi onların üstünden almam gerekiyor. Bu işleri bu konuda daha
vizyonlu kişilere bırakıyoruz. Sadece üretime odaklıyız diyebiliriz.


9-Aynı anda vokal ve davul yapmak bunun bir antrenmanı var mı bunu asıl keşfettin?

Bu konuda verdiğim cevap ukalaca geliyor ama önce davul çalıyorsun onu
arkaya atıyorsun ve üzerine şarkı söylüyorsun gerçekten bu.


10- Lale Kardeş bir solo proje düşünür mü?

Şöyle söyleyeyim benim gibi davulcular yani eşlik davulcuları virtüöz
olmayan davulcular grup arkadaşları olmadan hiçlerdir, ben her zaman öyle düşünüyorum. Tarkan ya da Deniz olmadan tek isim gidip Lale Kardeş olarak çalmak benlik şeyler değil.



11- Türkçe şarkı yapmak konusu Cosmic Wings’e de kayabilir mi?

Muhtemelen kaymaz çünkü Ringo Jets daha müsait buna çünkü içinde pop öğeler bulunduran bir gruptu zaten en başından beri tarzınızı bozdunuz dediler ama hiçbir zaman olduğundan farklı davranmadı bu grup. Cosmic Wings deneriz neden denemeyelim çünkü aklıma düşürdün şu an neden denemeyelim :) 


12- Parça sözlerini hep beraber mi yazıyorsunuz?

İngilizce olanları genelde Tarkan ve benden çıkıyor Yadigar Ejder’de Deniz Tarkan ben denedik baya uğraştırdı bizi en sonunda Memet ve ben yazdık daha çok Memet yazdı ama.


13- Başka hangi enstrümanlarda iddialısınız?

Davulda fena değilim:) küçükken akordeon çalıyordum annem akordeon hocasıydı ama iddialı değilim, ağız harpını seviyorum .Çoğu enstrümandan küçük küçük çalıyorum ama iddialı değilim.


14- Davula başlaman nasıl oldu?

Dayım caz davulcusuydu, teyzem koloratur sopranoydu, eniştem dünya akordeon şampiyonuydu sürekli müzikle iç içeydim.


15- Cosmic Wings, The Ringo Jets’e göre biraz daha arka planda mı kalıyor yoksa vakit sıkıntısı mı?

Şu an ister istemez arka planda kalıyor ama bu onun arka planda kaldığını
göstermez asla.


16- Cosmic Wings’e ya da Ringo’ya parça yaparken diyor musunuz bunu diğer grupta da kullanırız diye?

Demiyoruz zaren parçalar çıkarken belli oluyor. İki grubunda ortak elemanı Tarkan gitarda o diyor mesela bu Cosmic için veya bu Ring için diye.

Cosmic Wings - Red Moon : https://www.youtube.com/watch?v=pIOHtlcQ9V4


17- Cosmic Wings ve The Ringo Jets ortak sahne yapsın sorusu geldi siz ne dersiniz?

Ölelim yani :)) . Bunu yaptık aslında Danimarka’da üç grup olarak gittik orya Eskiz, The Ringo Jets ve Cosmic Wings olarak ilk gün Eskiz ve Cosmic Wing çaldı ikinci gün sürpriz olarak The Ringo Jets çaldı çünkü Danimarka bizi seviyor ama ardı ardına sahne olması benim için çok zor olur çünkü Ringo’dan snra ses kısılıyor ertesi gün boynum da tutuluyor. İki sahne üst üste çok zor olabilir.


18- Setlist hazırlarken hangi parçayı çalmasak diye tatlı bir burukluk olur sizin var mı böyle?

Kick The Ball’u çalmıyoruz bazı sahnelerde o parçayı çok seviyorum.


The Ringo Jets - Kick The Ball: https://www.youtube.com/watch?v=Nzt6wHf-8mo


19- Mauro Refosco ile nasıl bir iletişim sağladınız?

O zamanki menajerimiz ve Tomaso ile tanışıyorlardı zeten Refosco da seviyor böyle şeyleri o şekilde oldu.


20- Stüdyoda kaydedilmiş videolar veya canlı performanslarınızdan videolarınız var mı bu tarz içerikleri yayımlamayı düşünüyor musunuz?

Stüdyodan ve konserlerden pek çok görüntüler var. Yaptığımız turnelerden görüntüler de mevcut.


21- New Model Army ile sahne almak nasıl bir duyguydu?

Harika bir duyguydu. Keşke ikinci günü de çalabilseydik ancak iptal oldu. Bir kere Justin harika bir insan daha fazla da çalarız gibi düşünüyorum.


22- Günümüzde çalışmaların çoğu hıza dayalı gidiyor sen bu konuda neler düşünüyorsun?

Herkes istediğini çalabilir ama beni darlamasınlar mesela. Kimse kimseye neyi nasıl yapması gerektiğini söylememeli. Bunu bu arada on yıl doktor gibi müzik okumuş bir insan söylüyor. Herkes kendi hızıyla kendi anlayabileceği şekilde öğreniyor. Numara yapayım altılama yapayım daha yürümeyi bilmiyorken takla atmayı deneyip sıçıyorlar sonra.


23- The Ringo Jets’in içinde bir Anadolu turnesi isteği var mı?

Tabii ki bizim bir live at Nazilli konserimiz olmasın mı ben isterim. Ancak dinleyen kişi sayısı az olunca böyle şehirlerimizde maalesef bizim içinde oralarda konserler vermek zor oluyor. İlk kurulduğu günden beri Türkiye turnesi yapmak istiyoruz.


24- Lale Kardeş bizlerden neler bekliyor?

Daha dikkatli ve severek dinleyin.


The Ringo Jets'i 17. Radyo Boğaziçi Ödülleri'nde desteklemek için:
https://www.rbmuzikodulleri.com/?utm_source=ozgurhiphopcom



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder