27 Nisan 2020 Pazartesi

Röportaj: HAKAN " TİMSAH" ÇAĞLAR (TİMSAHIN GÖZYAŞLARI), Surge Music Türkiye İle Evde Kal

                        SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL

             KONUK: HAKAN " TİMSAH" ÇAĞLAR (TİMSAHIN                                               GÖZYAŞLARI)




Merhabalar, evde kaldığımız bu günlerde neler yapıyorsunuz?

  Bunu başka bir programda da ele aldım herkes haldır huldur çalışıyor şu anda. Ben biraz abarttım davulculuktan devşirme bir insanın gitarla şarkı söyleyebilmesi üzerine çok çalışıyorum. Günde 6-8 saat çalışıyorum. Elimde gitarla canlı yayında şarkı söylemek üstüne kendimi geliştiriyorum. Parmak ağrısından artık sesli mesaj atıyorum insanlara. Bilgim, tecrübem gençliğimin hizmetinde olduğu için çok çalışıyorum, biraz da okuyorum. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum ilerde reformlar yapacaz çünkü.

Yeni bir tekli yayımladın çok güzel bir parçaydı fakat ‘’Beni desteklemediler, Gençler beni daha çok destekledi, yaşıtlarımla kavga ettim’’ tarzı şeyler söyledin. Peki Hakan abinin Flört döneminde destek verdiği gruplar ya da sanatçılar var mı?

  O zamandan beri irtibatta olduğum çeşitli sanat dallarında genç dostlarım, yaşıt arkadaşlarım da var. Resim konusunda bana danışanların kimisi sergilerini açtı. Ben özellikle müzik kulağım yok benim diyenler ile ilgileniyorum. Müzik kulağın yok değil sadece yeterince ilgi ve alaka ayırmadın. Bunu onlara ispatlayarak kimisi enstrüman çalmaya başladı. Ben çöp adam çizemem diyenleri ele alıyorum, hayır öyle değil; insan mükemmel bir varlık alakası ve ilgisi olduktan sonra her şeyi
yapabileceğini insanlara anlattım ve hala anlatıyorum bunun yetenekle ilgisi yok. İlgi, alaka gösterdiğin şey ilerde harika oluyor. Sanatçılar da boşu boşuna kibir de bulunmasınlar diye söylüyorum. Sadece sen buna küçüklüğünden beri ilgi ve alaka gösterdin. Bir insan bir şeyi bir milyon kere yaparsa mükemmel yapar. Zaten Flört’le kafalarımız o yüzden ayrıştı ben meczuplaştım kendimi gençliğe vereceğim diye. Mülkiyet kavramımı kaybettim, çevrem çok korktu. Bütün yakın arkadaşlarımdan ayrıldım. Bayağı radikal bir karar verdim takriben 300 kişiden bağımı kestim. Okumak ve hizmet verebilmek için.

Türk Rock piyasasına yeni bir soluk ve reformlar getireceğinizi söylediniz. Ancak Hakan Çağlar uzun zamandır bu piyasanın içinde aklımıza şöyle bir şey takılıyor Flört zamanında bu reformları gerçekleştiremedi de mi yeni bir yola girdi yoksa bazı eksiklikleri yeni mi görebildi?

  Şöyle bir şey var Flört zamanı kolay bir şey değil gerçekten stüdyoya kendimi kapatıp ‘’dıngır dıngır’’ çalıyordum. Bir de bileklerimi iki kere kırdım bacaklarım kırıldı uzun süre tekrar davul çalabileyim diye uğraştım. Ben Flört zamanı çok okumaya başladım, 2011 yılında Evliya Çelebi Unesco tarafından dünya mirası listesine girdi o sıra Evliya Çelebi resim sergisi açtım. O aralar sık sık okuyordum zaten sürekli psikoloji okuyordum bunun üzerine felsefeye de dalınca hayat görüşüm çok genişledi. Para kazanma derdi geride kaldı. Hizmet aşkı başladı. Zamanında tasavvufla ilgilendim. Sonrasında da sanat görüşüm de çok farklılaştı bu meczup halim kaldı ki albümün adı da öyle (Meczup) zaten sanat farkımız da şu anda görülüyor onu anlatmaya hacet yok bunu anlayacağımız elimizde görseller ve dinletiler var.

Timsahın Gözyaşları - Meczup (Albüm) : https://www.youtube.com/playlist?list=PLmjYBElWz38i0WebVaRVIJ9qZMGOdjYXT


Meczup albümünde farklı bir notalama ve tekniğin olduğundan, işin zorluğundan bahsettin ancak dünyada çoğu kişi daha düz ve kolay anlaşılabilir parçalara ilgi gösteriyor. Bu açıdan baktığımızda sizin yaptığınız bir risk miydi?

  Evet tabii ki bir risk. Burada insanlara şunu anlatmak istiyorum çok sevdiğim menajerime, dostuma çok teşekkür ediyorum böyle bir albümü desteklediği için. Müzik konusunda da Ahmet Güvenç bana destek verdi korudu kolladı ve şöyle bir şey söyledi ‘’ Bu çocuk yeni bir tarz oluşturmuş, bir sistem geliştirmiş çevresindeki müzisyenler de buna çok dokunmasın, özgünlüğünü bozmasın, dedi’’ Ahmet Güvenç öyle deyince ekip çok saygı duydu ve böyle bir albüm çıkardık. Evet bu bir riskti ve göze aldığımız şekilde de oldu. Herkesin kulağına hitap edecek şeyler yaparsın ama sanat böyle bir şey midir? Bir tekrar mıdır? Sanatın bir formülü var mıdır? Ben formülüzasyon pek kabul etmeyen bir sanatçıyım; sanat mümkünse formülleri kırsın! Tekrar ettiğin şey ne kadar sanattır. Sanat değildir demiyorum ama bu nasıl şarkı abi demeyin bir şans verin şarkıya değişik bir şey evet bakalım diye düşünün. Ben bütün müzik tarzlarını dinleyen bir adamım.

Meczup kendi içerisinde önemli şarkı sözleri bulunduruyor An, Sermayeden Yiyorum, hatta Hallederiz’de kadın vokal de giriyor. Bu şarkı Flört zamanından beri var mıydı yoksa senin çalışıp kafa patlattığın bir dönem oldu mu?

  Flört’te de kendim yazıyordum ama öğreniyordum aslında. Uyandıktan sonra şu saatte felsefe, şu saatte şiir okumam lazım diye kendime vakit ayırırım. Nazım Hikmet’in bütün şiirlerini okudum orada ne yaptım araştıma yapıyorum, öğreniyorum. Nasıl söz yazabilirim diye soranlar çok oluyor biraz şiir oku diyorum onlara ondan sonra birbirimize şiirler göndermeye başlıyoruz. Sonra bir bakıyoruz güzel sözler yükseliyor. Evet çok çalıştım bu sözler için ama eskiden kalma şarkılar da var mesela Dedi’yi yazarken bana ‘’git saçma bir şeyler yaz’’ demişlerdi dedim niye saçma bir şeyler. Mesela şimdiki ekibimle daha farklı yaptık o parçayı benim içimde daha değişik şeyler vardı çünkü.

Nazım Hikmet okuduğunuzu söylediniz bu sizi eşitlikçi ve özgürlükçü yönde de düşüncelerinizi etkiledi mi?

Nazım Hikmet tabii beni her yönden etkiledi, eşitlikçi ve özgürlükçü biri konusunda etkiledi tabii ki. Aşka düştüğümüz için tabii eşitlikçi olacaksın. Albümdeki tüm şarkılar benim besteyi de sözleri de beş eşit parçaya böldüm neden? İnsanlar feyz alsın diye. Eskiden ne oluyor solist oluyor adam ve kendini çok büyük olarak görüyor işte en çok parayı bana verin gibi olur mu böyle. Ben bir şeyler yapmaya çalışıyorum hem müzik konusunda reform getirmeye çalışıyorum hem de müzisyenlerin kafasına bir şeyler anlatmaya çalışıyorum. Kendinizi sanatçı diye kibirden boğmayın yani durum sakinleyin, bölüştürün. Ben inanıyorum hep beraber yeni sanatçı profilleri yaratacağız. Bu kibir deryasında yüzenlere karşı bir duruş sergileyeceğiz. İlerde güzel platformlar hazırlayacağım, düşünüyorum.


Timsahın Gözyaşları - Sermayeden Yiyorum : https://www.youtube.com/watch?v=xA9m4O45gsw


Sermayeden Yiyorum tam karantina şarkısı diye bir yorum geldi.
  Doğru, evet gerçekten tam zamanı. Sanki bu zaman için yazdım. Ben bu şarkıyı yazdığımda geçen sene bir manifesto yayınladım. Gelecekten haber verdiğim ön görülerimi, düşüncelerimi paylaştığım bir manifesto. Sanayi devriminden çok daha ağar zamanlarından geleceğinden bahsettim. Öyle yapay zekalar var ki bundan herkes etkilenecek ve çok kötü olacak. Onun için bunlara hazırlıklı olmanız lazımın bir şarkısıdır aslında Sermayeden Yiyorum. Bu yazımdan sonra birkaç kişi köşe yazarı olur musunuz diye mesaj attı.

Fox Tv’de bir programa parça yaptınız bu sizin eşit ve tarafsızlığınızı etkiledi mi?

  Zaten İsmail Küçükkaya’nın hastasıyım he buradan bir siyasi görüş söylemem gerekirse Atatürkçüyüm. Sinema dekoru yaptığım sırada Zülfü Livaneli’yle çalışıyoruz Veda filmi için Mustafa Kemal Atatürk’ün Dolmabahçe Sarayı’nda vefat ettiği salonun aynısını yapacağız. Zülfü Livaneli’ye dedim ki neden bıraktınız siyaseti evladım dedi bir şey yaptırmıyorlar yapacağımız zaman da karşı çıkıyorlar acayip insanlar toplanmış oraya baktım oraya bir işe de yaramıyoruz bıraktım dedi. Onun için ben de siyasetten çok hoşnut kalmam küçükken futbol yüzünden arkadaşlarımla kavga ettiğimi görünce takım tutmayı hemen bıraktım. Müzikte de öyleyim mezhebim yok müzikte. Ben her şeyi severim. Müzik birbirne karşı taraf duracak bir şey değil. Gençliğimde metal şeyler çiziyorum üstüme. Asit’çiler vardı o zaman işte disko tarzı müzik baktım kavga ediyoruz, çok saçma. Memleket kutsalda, rock başka bir yerde Atatürk taraftarıyım ama açıkça.

Yazdıklarının elbette okuduklarınla bir alakası var ancak gördüğün ve geçirdiğin olaylarında alakası illaki vardır.

  Mesela Dedi’deki sözler sen git saçma bir şeyler yaz dedi diye yazıyorum yani bu bir tepki aslında. Arzu edilenden daha çok arzu etmeye aşıkmışsınız. Dostlar çok müzik dinleyerek iyi şarkı sözü yazabilmek zor. Yaşadığını iyi aktarabilmek, üstüne okumak çok faydalı. Okumak insan beynini daha iyi çalıştırıyor, hayal gücünü arttırıyor. Hazır olanı izler dinlersin ama okuduğun zaman kendin hayal edersin. Okuduğun zaman daha erken uykun gelir niye zihin yoruluyor çünkü. Seyrederek çok bilgi depolayamazsın. Hayatı ve insanı okumak da çok önemli. Kendimizi bir hamur gibi yoğurabiliriz davul çalıyordum şimdi gitar çalıyorum neden çünkü kendimi 8 saat yoğuruyorum.

Timsahın Gözyaşları - Dedi : https://www.youtube.com/watch?v=GaBJdpEONi0


Timsahın Gözyaşları - Ey Can Dost: https://www.youtube.com/watch?v=H7BGSGww5dU

Mevzu Benmişim diye bir parça var ve parça hakkında şöyle yorumlar var ‘’Flört’ün eski üyelerine. -Hayır Timsah’a.’’

  Bir sanatçının insanlara hitap edebilmesini tercih eden biriyim ben. Mesela şarkıyı dinlerken kendimi nasıl bulacağım, dinleyici nasıl bulacak? Ben de o tarafa doğru "Ey Can Dost" diye bir parça yazdım. Ne güzel hala akıllarında yaşıyoruz, kaç yıl gönüllerinde var olduk, kaç yıl beraber olduk hepimizin yolu açık olsun. Doğru parçanın bana yazıldığı söylendi.

Flört TRT ile ilişkisi olan bir grup Eurovision konusunda teklif aldığı oldu mu?

  Hayır almadı. Dün TRT’de İzledim diye şarkı yapınca bizi kuruma yakın bulurlardı. Ancak zihniyetler değiştiği için öyle bir yakınlık yok. Düşünülüyormuş diye dedikodular duyduk ama.

Dijital platformlar müziğin ruhuna aykırı mı? Yoksa amatörler için bir çıkış kapısı mı? Sen bu konu hakkında neler düşünüyorsun.

  Evet çıkış kapısı olabilir. Her şey bir olanak; bir zamanlar YouTube’da bir şey diyorlardı bak nereye geldi. Sosyal medyaya laf söyleniyordu daha geriye gidelim bilgisayara, telefona laf söyleniyordu hatta radyoya. Hepsi şeytan icadıydı ne oldu! Her şeyin bir dezavantajı vardır ama avantajını görene bilene. Bunların hayrını görmeye çalışın, değerlendirin; pozitif bakın bir kere. Bardağın dolu tarafını görün. Bunlar tabii ki platformlar sanatçıların, gençlerin kendini yayınlayabileceği platformlar ilerde onlarda bir şey kazanacak. Emek verdikçe çaba gösterdikçe her şey artıyor. Şu hor görme durumunu bir bırakalım.

Günümüz davulculuğu biraz daha hıza dayalı olmaya başladı sen bu düşünceyi nasıl karşılıyorsun?

  Davulda groove çok önemlidir parçayı alıp götürecek. Hızlanmak önemli gelir ama çok da değildir. Mesela benim şarkıları 30 metronom düşürdüğüm olur ki o durum çok zordur. İşte öyle durumlarda çalamadığınızı anlayacaksınız. Çünkü o hızlı şeyde yuvarlanıp gidiyor her şey. Yavaş olmanın öğretisi vardır. Hızın güzelliğini tabii ki yabana atacak değiliz ama bunun dengesi lazım. Ama kimseyi suçlayamayız davulda hıza kaptırmak çok güzel ama kendinizi çok kaptırmayın. Kendinizi en iyi görebileceğiniz şekil kayıttı mümkünse metronom üstüne kayıt edin kendinizi.

Hakan Çağlar müziği her şeyden üstün tutan bizlerden neler bekliyor.
  Reformlar yapacağım bana destek olun. Öncesinde insanlar kendi içerisinde reformlar yapmalı yani başkasından beklemeyin kendi içerinizde değişimi sağlayın ondan sonra hep beraber yeni profilde insanlar, sanatçılar oluşturalım gençlerine, halkına yakın. Yeni entelektüel ve sanatçılarımızı bu şekilde yetiştirelim. Büyükşehirlerde tıkanmış Anadolu’ya açılamamış değil. Anadolu’ya açılan, halkına, ülkesine, gençliğine aşık yeni sanatçı profilleri yaratalım. Ben inanıyorum ki beraber yapacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder