25 Nisan 2020 Cumartesi

Röportaj: LEYAN SENAY, Surge Music Türkiye İle Evde Kal

       SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL

                         KONUK: LEYAN SENAY


 1- Merhabalar nasılsınız, öncelikle evde kaldığımız bugünlerde vaktinizi nasıl geçiriyorsunuz?

Sürekli üretmeye çalışıyorum evde tencere tava ne varsa onlara vuruyorum. Stick kontrol çalışıylrum, kitap okuyorum, film izliyorum klasik aslında hepimizin yaptığı şeyleri yapıyorum.


2- Leyan Senay müzik hayatı dışında neler yapıyor?

İngiliz Dili ve edebiyatı mezunuyum. Okumayı, analiz etmeyi, araştırmayı çok seven bir yapım var. Onun dışında orman, koru çok seviyorum fırsat buldukça kaçıyorum. Tabii şu ara onlar mümkün olmuyor baya kısıtlanmış durumda hissediyorum.


3- Leyan Senay müzik projelerinde bahsedebilir mi?

4 yıldır aktif olarak sahne alıyorum. Çeşitli gruplarla çalıyorum rock, metal, hatta pop, bir opera orkestrasındayım şu an. Kendimi daha bağımsız bir müzisyen olarak görüyorum. Bir gruba bağlı kalmış değilde farklı türlerde kendini geliştirmekte olan bir müzisyenim. Aktif olarak Deniz Demiröz'le trio grubum var, metal grubum var bir de bestelerime katkıda bulunduğum bir Trio grubu kurdum onla yeni üretmeye başlayacaktık ki araya karantina girdi bu süreçlerden sonra o grup aktif olacak.


 Leyan Senay (Konser Demir Demiröz): https://www.youtube.com/watch?v=eFvjQZDAxv8


4- Davula ilk başlarken ben şu türde çalmak istiyorum dedin mi?

En başta rock, metal dinliyordum tabii ki. Bir metal grubunda yer aldım Sepultura, System Of a Down falan bu tarzlarda gidiyorduk sonra içimde bir şey müzik çok geniş bir janr neden sadece rock, metale odaklı gidiyorum ki dedim ondan sonra hayatıma biraz daha Latin tarzı girdi opera girdi çok farklı yerlere açıldım. Bazen zıtlık oluyor opera konserlerinde herkes güzel güzel giyinmiş ben orda mavi mavi biraz da bu zıtlığı seviyorum.


5- İlk defa davul öğrenmek için gelen öğrencilerine nasıl bir eğitim şekli uyguluyorsun?

Öğrencinin istediği öğrenmek istediği müzik tarzına göre program yapıyoruz her öğrencinin özel bir gidişatı
oluyor. Çok dikkatli davranmaya çalışıyorum. Hobi olarak başlayanlara da nota öğretiyorum. Ellerinde artı bir lisan gibi düşünüyorum.


6- Türk kültüründen ya da başka kültürlerden ezgileri, müzik tarzlarını kullanmayı düşünüyor musun?

Latin ya da kendi kültürümüzü rock, metale uyarlayan işlere hayranım zaten. Doğu ritimleri Türk ezgileri bunlar çok ayrı ben ayrıca şaman davulu da çalıyorum onları duyduğumda iyi şeyler hissediyorum neden olmasın tabii ki.


7- 4 yıldır aktif olarak davul çalıyorum dedin peki bundan öncesi?

Lisedeyken güzel sanatlara gidiyordum piyano çalıyordum piyano aşığı olarak gittim sonra davulla tanışında davul dersleri almaya başladım. Sonrasında 4 yıl önce stüdyomu açtım ve o zaman bir şeyler yapabildiğimi hissettim.


8- Yanılmıyorsam bizim de sosyal medya sponsoru olduğumuz bir konserde Deniz Demiröz ile sahne aldın nasıl başladı bu işbirliği? Deniz Demirözle çalışmak nasıl hissettirdi?

İletişimimiz sosyal medya üzerinden olmuştu kendisi zaten çok iyi bir müzisyen direk çalışmak istedim ben de tanıştık, enrjiler de uyuştu.


9- Sponsor firmalarına nasıl iletişim kurdun?

Bazılarıyla ben bazıları da bana ulaşarak iletişim sağladık. Zil olarak Turkish'le çalışmayı çok istedim. Yıllık ürün seçiyorsun onları yolluyorlar, kendime göre ürünleri belirliyorum zaten kendi sayıları da var kendi sayılarına göre artistlerine destek sağlıyorlar. Sosyal medyada, web sitelerinde yer veriyorlar. Mesela Eylül ayında Turkisch zilleriyle İngiltere'ye gittik.


10- Elektronik davulların akustiğe göre tuşe ve tekniği değiştirdigine dair görüşler var ne düşünüyorsun?

Ben elektronik ders çalışmaktan yana değilim. Belki bir şeyleri yetiştirmeye çalışıyordur o zaman olabilir. Davul
derisinin verdiği hissiyat groove'lu çalmak başka bir şey ve çok zor. Elektronik davulların algıladığı belli bir ses aralığı var. Ya da hep aynı sesleri veriyor hassasiyeti iyi olan bir elektrik davul içinde çok büyük bütçe ayırmak gerekiyor.


11 - Rock ve metalle başladım sonrasında ise bağımsız bir davulcu oldum dedin bu senin kendi isteklerinden miydi yoksa gelen teklifler üzerine miydi?

Tekliflerle alâkalı değildi. Ben zaten klasik müzik eğitimi almış bir insan olduğum için ve piyanodan geldiğim için anneannem de çok Türk sanat müziği, Aria bu tarzlarla büyüttü. Senfonik metali de çok severim onda da aria esintileri bulunur. Opera bana çok yakın bir tarzdı aslında hiçbir zaman black ya da death metalci olmadım. Bu tarzı daha da öğrendim o zaman da daha gelişmiş hissettim kendimi.


12- Şu aralar projelerin neler?

Bir trio grubu kurduk onda kendi bestelerimizi çalıcaz biraz da Türkçe rock tarzı. Sonrasında farklı türlerde yapmayı düşünüyoruz şu an için en odaklandığım proje o. Kayıtlarını aldık mix mastering aşamasında. Mart ayında klibi çekeriz diyorduk klibi geçtik markete gidemiyoruz şu an.


13 -Çıkacak parcalarınızda pazarlamaya alakalı bir şey düşündünüz mü? Günümüzdeki hızlı tüketim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Mix mastering her şey bitsin ondan sonra pazarlamayla alakalı bir şirketle anlaşmayı düşünüyorduk. Ancak henüz klibi çekemediğimiz için onun fırsatını bulamadık ama destek alınması gerektiğini düşünüyorum. Mesela biz önceden bir kaset alırdık ve onun içindeki kitapçığıyla aylarımızı geçirirdik. Şimdi her şey elimizin altında Spotify'da binlerce parça çıkıyor hangisini dinleyeceksin. Genel anlamda tüketim toplumundan memnun değilim ben bir şeyi seviyorsam onu hayatıma sindire sindire tüketmeyi tercih ediyorum. Bir hafta ya da bir günde tüketip kenara atmaktansa.

Leyan Senay - Meow & Drums : https://www.youtube.com/watch?v=Y6XhetUb658


14- Instagram'a güzel içerikler üretiyorsun YouTube’a da biraz zaman ayırman gerektiğini düşünüyor musun?


Şu karantina süresi girmeseydi YouTube'da bir şeyler üreticektim. Orayı da genişletmeyi düşünüyorum ınstagram'dan çok büyük bir derya deniz aslında orası orada büyük bir eksiğim var bazen Instagram'a yüklediğim videoları Youtube'a yüklemeyi unutuyorum arkadaşlarım uyarıyor. Kötü bir YouTube kullanıcısıyım ama birkaç içerik hazırladım ancak çekimlerini biraz daha profesyonel yapmak için bekliyorum.


15- Bir trackin üstüne kendi davul perkisyonunu yazan ve bunu yayımlayan çok önemli kişiler var böyle bir düşüncen var mı?

Tabii, ancak böyle bir şey yapınca altyapısını, her şeyini kendim yapmak istiyorum ancak bu çok büyük bir zaman, emek ve birikim isteyen bir şey o yüzden biraz daha zamanı var onun.


16- Çok güzel etüt tarzı alıştırmaların var bunları bir seri haline getirmeyi düşünüyor musun?

Tabii bu tarz şeyleri ben de istiyorum ancak eğitim tarzı değilde daha eğlenceli hale getirilmiş biraz daha kendi tarzıma göre şekillendirilmiş hâlini yapmak istiyorum.


17- Kişileri cinsiyetiyle ayırmayı sevmem ama bir videoda seni görmüştüm kadınların yapması zor işler diye, davula başlamak isteyen bir kadının karşılaştırğı zorluklar var mı?

Evet, ön yargılar vardı. Bu arada o röportaj benim üniversiteden hocamın kanalı. Çok ön yargı vardı, alaycı bakılıyordu. Ben bir hayalimi anlattığımda çocuk gözüyle bakılıyordu. Tabii insanlar hayatımı buna adadığımı görünce bu kız çıktı ve yapıcak demeye başladılar. Gitgide kabullendiler.


18- Davula başlamak isteyenlere tavsiyeleriniz neler? Bir takipçimizin sorusu.

Öncelikle tutuş, oturuş, postür bunlar çok önemli çünkü teknik nasıl başlarsa öyle gidiyor ve yanlış teknikle öğrenilince düzeltmesi çok zor oluyor. Bu yüzden ilk bir kaç ay ders alıp sonrasında stick kontrol çalıştırmaları önerebilirim. Kitap olarak ise D52'yi başarılı olarak görüyorum Türkçe kaynaklardan ki zaten Türkçe kaynaklar pek yok. YouTube'da da bir sürü şey var artık. O açıdan çok faydalı bir devirdeyiz bu açıdan.


19- Instagram içeriklerini kendin mi buluyorsun (yumurta chop suey) yoksa fikir aldığın birileri var mı?

Evde buldum, içine saç boyamdan damlattım oldu. Anında çıkmış bir şey. Tencere çok ses çıkarıyordu ben de böyle bir şey yaptım.


20- Son olarak Leyan Senay, müziği her şeyden üstün tutan bizlerden neler bekliyor?

Daha çok müziği hissederek dinlemelerini ve yiyip bitirip kenara atılmamasını istiyorum çünkü bu bir hisle yapılan bir şey müzisyenlerin gerçekten çocuğu gibi oluyor ve çok ayrı bir yeri oluyor hepimizde. Emeğe saygıyı bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder