1 Nisan 2020 Çarşamba

Röportaj: NECATİ VE SAYKOLAR, Surge Music Türkiye İle Evde Kal


   SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL 
                  
                KONUK: NECATİ VE SAYKOLAR


 Alper Kayman :

1-Bir araya gelme süreciniz nasıl oldu?

Biz Denizli’de birbirimize sürekli bağımlı haldeydik. Necati Aydın’daydı ama okulu buradaydı zaten çaldığımız yerler hep yan yana haldeydi benim işim bitince Barış’ın yanına gidiyordum onun bitince o geliyordu. İçinde olduğumuz farklı gruplarda vardı.


2- Solo bir şekilde albüm veya parça çıkarmayı düşünüyor musun?

Yakın ve orta vadede böyle bir planım yok sadece Necati ve Saykolar’a odaklıyım.


3- Rock İstasyonu’nda yazıların var, ne tar genelde ne tarz yazılar yazıyorsun?

Aslında ilk Türkgitar’da yazıyordum sonra Rock İstasyonu bizde de yazar mısın dedi seve seve kabul ettim. Kendimi serbest yazar olarak tanımlıyorum yoğunluktan dolayı albüm incelemeye vaktim olmuyor.


4- Sence grubun en sayko üyesi kim.

Aslında bu sorunun cevabı herkes. Birimiz çok sayko olduğu zaman diğerimiz normalleşiyorJ. Hepimiz %25’iz 




Barış Şanlısoy :

1-1997 yılında Cahit Berkay ile çekildiğin bir fotoğraf var üzerinde Manowar tişörtü ile keza birçok fotoğrafında da öyle bize biraz bahsedebilir misin?

Denizli konserinde çekilmiş bir fotoğraftı. Moğollar birleştiğinde 2007 yılında Denizli’ye yeniden konsere geldiler biz de malzeme desteği sağlamıştık o sırada yine aynı tişörtle fotoğraf çekildik sonra 2019 ya da 2018 olması lâzım bir araya gelme fırsatımız oldu bu sefer kızımda yanımdaydı güzel bir anımız oldu.


2- Geçtiğimiz günlerde Flört, Batu Akdeniz gibi isimler evlerinden yaptıkları kayıtları kolâj video şeklinde paylaştılar Necati Ve Saykolar’ın aklında bu tarz bir video paylaşmak var mı?

Biz bunu geçen hafta harekete geçirdik Necati bir bestemizi akustik gitarla çalıp söyledi, Alper elektro gitarlarını çaldı, davulcumuz Serhat Bodrum’daydı (Karantina dolayısıyla) o yüzden evine dönemedi davulu evde olduğu için Serhat’ın gelmesini bekliyoruz. Ben basları çaldıktan sonra dörtlü kolâj bir video yapıp yayınlayacağız.


3- Basılı albümlerin dijitale dönmesi sence müziğin ruhuna aykırı mı?

Tamamen kişiyle alâkalı arşiv yapmayı seviyorsan grupların plaklarını, Cd’lerini saklamayı; almayı seviyorsan farketmez. Bir sürü dijital platform var kişi cd almayı seviyorsa parasını verip alabilir. Bence güzel bir şey müzisyenler için daha avantajlı, kendini duyurabilmek kolay oluyor. Ancak bunun Pr’ını yapmadığın sürece dinlenme sayın pek gelişmiyor. Bizlerde özellikle son bir yıldır sosyal medyayı daha aktif kullanıp ilgiyi arttırıyoruz.




Necati Karadayı :

1-Selamlar, nasılsınız bugünlerde neler yapıyorsunuz.

Çok güzel çorba yapıyorum, geçenlerde Alman Pastası yaptım, harika temizlik yapıyorum, iddialıyımJ. Bizim kadar hızlı hayatı olan insanların evde de bu hayatı sürdürmesi farklı açıdan besliyor; ev halkıyla birlikteyim Monopoly oynuyorum, oğlumla taklalar atıyorum, kitaplar okuyorum kendimi besliyorum.


2- Üniversitede yaptığınız konserlerle normal konserlere kıyasla bu saykoluğu yapmamalıyız dediğiniz yerler oluyor mu?

Açık söylemek gerekirse bunun karmaşasını her konserde yaşarız ama sahneye çıkınca biz oluyoruz. Sahne öncesinde netleştirdiğimiz hiçbir şeyi sahnede yapamıyoruz iç mekân konseri de olsa dış mekan konseri de olsa içimizden geldiği gibi davranıyoruz.


3- Denizli yerine İstanbul ya da Ankara da olsaydık daha büyük bir grup olurduk dediğin oldu mu hiç?
Mevkii hiç farketmez bu dörtlü nerde olursa olsun yine aynı sinerjiyi oluştururduk. İstanbul konserlerinde pek çok dostumuz Anadolu’yu gezmeniz çok güzel biz İstanbul’da bataklıktayız diyorlar. Biz Egeli olmamızın enerjisini harmanlayıp güzel bir yola girdik.


4- Volkan Konak’la bir araya gelme süreci nasıl oldu?

Alper konserlerde çok iyi Volkan Konak taklidi yapıyor bizde bir konserimizde sahneden selam göndermiştik o da Yol Arkadaşları vokali Mahmut abi sayesinde canlı videosunu izlemiş aramızda bir yakınlık oldu. Eskiden çaldığım bir türkü vardı bunu Volkan abiyle yaparsak çok güzel olur dedim o da kırmadı. Yakında çıkacak, çok güzel oldu.


5- 12 Bestenin çıkış şekli nasıl olacak bu süreçte dinleyebilecek miyiz?

Bu zamanlarda hepimiz evlerdeyiz, çocuklar Denizli’de ben Aydın’dayım o yüzden stüdyoya girip harmanlayamıyoruz. Belki maxi single olabilir albüm olabilir duruma göre karar vermeyi düşünüyoruz. Sene başında müzik kampı yaptık heybemizde çok ürün var.


6- 2006 yılında çektiğiniz bir Nothing Else Matters ‘’Yanık’’ coverı var.

2014 yılında olan Metallica İstanbul konserinde organizatörler tarafından, sadece o video yüzünden bize ön grup daveti gelmişti sonrasında iptal ettik. 


Metallica - Nothing Else Matters (Necati ve Saykolar Cover) : https://www.youtube.com/watch?v=BIyKBycon4k


Serhat Ergür:


1- Davulcular için ekipman kurulumu en sıkıntılı şeylerden senin genç dönemlerinde senin yaşadığın zorluklar nelerdi.

Enstrümanınız sizi yansıtan bir şey ve ona kendiniz gibi değer vermek zorundasınız. Enstrümanınıza saygı duymak zorundasınız. 1999-2000 yıllarında davulumu alet çantasıyla kuruyordum tabii zamanla enstrümana yatırım yapınca işimiz kolaylaştı.


2- Oğlunu müziğe yönlendirmeyi düşünüyor musun?

Çocukların zorunlu olarak çalsın, çalmalı kafasında değilim ancak çalmayı isterse sonuna kadar desteklerim. Velilerin hepsi benim çocuğum çok yetenekli diye geliyor. Bazı öğrenciler ailesinin zoruyla geliyor.


3- Kulaktan çıkartılacak parçalar için şarkıyı metronomla mı dinlemeliyiz?

Parçanın tüm ritim ve atakları çıkarıldıysa eğer elbette metronomla çalışmak daha iyi olur.


4- Yapılan hıza yönelik ritim çalışmaları hakkında ne düşünüyorsun?

Ergün: Yapılan çalışmalar eğer kondisyonu arttırmaya da yönelikse evet ancak benim yaptığım müzik tarzına çok uygun değil. Şu aralar yeni nesil ataklara bakıyorum, çalıştırmadığım kasları geliştirmeye çalışıyorum.


5- Necati Ve Saykolar’ın en sevdiği parçası hangisi?

Ergün: Yeni Baştan Hayat’ın davul partisyonları daha agresif çalarken efor gerektiren grup olarak zevk aldığımız bir parça kendi parçalarımız özelinde. Gurbet’i çok seviyorum konserlerde insanları kendine alan bir parça.


6- Albümlerin dijitale kayması hakkında ne düşünüyorsun?

Ergün: 1998-99 yıllarında davul, baget bulmak çor zor haftada bir Güven Erkin Erkal’ın TRT’deki programında vay be deyip o klipleri görmek ya da büyük grupların videolarını izleyebilmek o zamanlarda çok değerliydi ödünç kaset alıp döndüre döndüre o kaseti dinlerdik; Günümüzde duyduğumuz bir parçayı aratıyoruz sonra bunun parçasıymış deyip 1-2 dinlemeden sonra kapatıyoruz, çok hızlı tüketiyoruz. Bu durum canlı performanslara da yansıdı eskiden her ilde konser verebilmek mümkün değildi bazen çevre illerden o konsere giden olurdu şimdi bir şehirde konser oluyor dinleyici nasılsa yine gelirler deyip konsere gitmeyebiliyor. Yapılan iş değersizleşiyormuş gibi geliyor bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder