8 Haziran 2020 Pazartesi

Röportaj: ONUR ERTEM (TNK , YASAK HELVA), Surge Music Türkiye İle Evde Kal


                         SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL 


              KONUK: ONUR ERTEM (TNK&YASAK HELVA) 



1- Merhabalar, evde kaldığımız bu günlerde vaktinizi nasıl geçiriyorsunuz?

Zaten çalışmayı seven birisiyim daha çok enstrümanıma yöneldim elektronik davulla çalışıyorum keşke akustik davulla çalışabilsem bunun için bir yer açmak üzereydim o ara karantina geldi. Sokak havanlarına yardım konusunda faaliyette bulundum.

2- Onur Ertem müzik hayatı dışında neler yapıyor?

Müzik dışı bir hayatım yok diyebilirim uzun süredir davul dersleri veriyorum, farklı tarzda çoklu projelerde yer almaya çalışıyorum bu hayat aslında yoğun bir dönem yaşatıyordu bana bunlar dışında da elimizden geldiğince eşimle gezmeye çalışıyoruz yarı gezginiz diyebilirim.

3-Çeşitli projeler derken hangi projelerde yer aldığını biraz açar mısın?

İzmir’de birçok proje ve grupta yer aldım bu aralar en çok üstüne gittiğimiz grup Yasak Helva yakın zamanda bir albüm çıkarttık TNK’de tabii uzun yıllardır devam ediyor Sonbahar’da üçüncü albümümüz çıkmıştı albüm tanıtımı, konserler ve klip çalışmaları başlayacakken maalesef korona süreci girdi işin içine. Bir de black metak projemiz var ‘’Lost Infinity’’ diye eski Ankaralı arkadaşlarımdan oluşan İzmirli bir grup onlarla bir EP kaydediyoruz şu sıralar.

4-Davula ilk başlarken ben bu türde çalmak istiyorum biye mi başladın? Öğrencilerin bu düşünceyle mi geliyor?

Başlangıçta bütün tarzları öğretmeyi ve anlamalarını sağlamayı amaçlıyorum. Ben başlarken metal ve rock dinleyerek başlamıştım ve ilk başlarken bilgi bombardımanına maruz kalıyorsun şöyle ki hem o türdeki şarkıları dinliyorsun, yeni grup ve şarkılar keşfediyorsun, bunları sen çalmaya çalışıyorsun bir yandan da ufak ufak üretiyorsun ve meşgul oluyorsun o yüzden farklı tarzlarla başlamam benim için zordu o yüzden en başta rock ile başladım. İlerleyen zamanlarda başka sahneler görünce neden sınırlayayım ki kendimi dedim. 2000’lerin başında programlar kullanarak kendi ritimlerimi yazmaya başlamıştım o şekilde iki albümüm de var.


Yasak Helva - Gardrop Fuat (Sziget Festival) : https://www.youtube.com/watch?v=jrDduEpGCfA

5-Yasak Helva’nın çeşitli bir müzik yapısı var müziğinin gelişiminden ve oluşum sürecinden bahsedebilir misin?

Birbirinden habersiz 3 müzisyen hadi bir grup kuralım diye mesajlaşmış bulunduk. Korkut, Hakan ve ben demek ki daha önceden birbirimizin radarına girmişiz. Grubu kurduğumuzda herhangi bir ad ve tür yoktu kafamızda ama daha önce Korkut’un cümbüş ve gitar geçmişiyle Hakan’ın da sağlam müzikal geçmişiyle beraber ortaya değişik bir müzik çıktı ardından bağımsız bir şekilde albümümüzü çıkardık sonrasında da Sziget ve yurtdışı konserleri de açılmaya başladı.

6- ‘’Rektefe’’ albümünde çok farklı isimde şarkılar var bu isim ve parçalar nasıl oluştu?

Albümdeki üç parça tamamen Rektefe’nin bestesi bazıları bizim düzenlediğimiz anonim parçalar, cover parçalar da var muhtemelen diğer albümde kendi bestelerimiz daha fazla olacak. Çok güzel anonim parçalar düzenlemeye başladık ve bunları sunmalıyız dedik o yüzden çoğuna klip yaptık.


Yasak Helva - Rektefe : https://www.youtube.com/watch?v=wdk4XIKpF2E&list=OLAK5uy_k-orCo-syA5qFRvIsRZ7KEPW1R3TeVirg

7- Alanında tek bir grupsunuz dinleyici çokluğu açısından İzmir dışında bunun sıkıntısını yaşıyor musunuz?

Gelen tepkiler bizi çok mutlu etti çünkü bizi keşfedip konserde de çok sağlam bir şekilde izleyen bir tayfa gördük ve şunu söyleyeyim İzmir dışında çok daha fazla ilgi gördük.

8- Yaptığınız müzik tarzı kimi Avrupa ülkelerinde iyi ilgi görüyor Türkiye’nin bu seviyeye
gelmesi sence ne kadar zaman alır. Organizatörlerin de etkisi var mıdır sence?

Çok uzak değil diye düşünüyorum çünkü ana sahneye çıkabiliyor olma olasılığı arttı. Yurt dışında illa ki alıcı bulur ancak burası için tam analiz edemiyorum.

9- Yeni albümde folk ezgileri üzerinde gitmeyi daha çok düşünüyor musunuz?

Kenara koyduğumuz ve biriktirdiğimiz çok fazla eser var yapacağımız daha deneysel işler de olacak, trio mantığının işin içine daha çok girdiği eserler de olacak ve muhtemelen İstanbul’da kaydetmeyi adımlarımızı daha güzel atmaya çalışacağız arada da tekliler planlıyoruz.

10- Günümüzdeki tüketim çılgınlığı içerisinde ilk albümünüzün beklediği ilgiyi gördüğünü düşünüyor musunuz?

Albümden ziyade ikinci ve üçüncü klibi görselleriyle beraber sunmaya hazırlanıyorduk ancak buna elverişli bir ortam yok bu yüzden tam olarak yerine ulaşıp ulaşmadığını anlamak zor. Ancak bu işi doğru yönetmeye çalışıyoruz ve istenilen yere gidecek diye umuyorum.

11- Dinleyici kitlesi ve sahne açısından Tunus macerasını biraz anlatabilir misin?

Geçtiğimiz sene Nisan ayında Kartaca Caz Festivali’nde çaldık Türk Büyükelçiliği de dahildi bu konsere ve bizim de ilk yurtdışı konserimizdi oldukça heyecanlıyız tabii ve gittiğimizde bir sarayda çaldık inanılmaz bir yer. Şu güne kadar çaldığımın en acayip yerlerdendi çok geniş bir Kuzey Afrika sarayı öyle bir yerde çaldık. Çok güzel bir olay olarak yaşadık ve gördük. Tunus, Fas gibi Fransız etkisinin olduğu ülkeleri Avrupa’ya yakın olarak sayılabilecek şekilde biraz. Mesela Tunus’ta herkes neredeyse Fransızca konuşuyor ve kendini çok iyi yetiştirmiş insanlarla karşılaştık.

12- Sziget Festivali nasıl geçti?

Festival için video gönderiliyor ve eleme usulü çağırılıyorsun oraya, biz son aşamaya kadar geldik final gecesi de If’te oldu biz de jürinin dikkatini çektik ve finali 1. olarak tamamladık. Yaz ortasında tüm işlemlerimizi hallettik 2 gün Sziget’te 2 gün de Budapeşte’de olacak şekilde bir takvim yaptık. Çok keyifliydi zaten ultra profesyonel bir ekip vardı, kulis ve herkesin davranışı çok güzeldi. Biz sahnedeyken yağmur başladı ama o an pek takmıyorsun onu izleyiciler arasında Türk arkadaşlarda vardı.



13-TNK, 7 senenin ardından bir albüm yapınca TNK’yi daha önceden bilmeyen çoğu kişi sizi 3. yenici denilen tayfanın içine soktu bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ben önyargılı bakmıyorum ancak şundan ben de rahatsız oldum sürekli ilginç birbirinden kopya soundlarla, hızlı formülle çünkü formül basitti frontmanlar da kendini ona göre ayarladı ve grup hemen kuruldu ve hemen uyum sağlandı çünkü yeni kuşak dijital müzik platformları ve sosyal medyayı çok hızlı kullanabilecek bir kuşaktı ve hızlı yol aldıklarını da görünce neden olmasın dediler. Bir şey diyemiyorum ama çünkü her 5 senede bir müzik türü değişiyor ve bu da geçer. Bundan 4 sene önce rapin ana akım seviyesinde olacağını bilemezdik, artık şaşırmıyorum şu an death metal üzerine pop söylenilen bir tür olsa ona da şarşımam. Bizim zamanımızda biraz daha yavaş işliyordu işler ama bizden öncekiler de bizim için öyle diyordu bu böyle kuşak kuşak devam edecek. TNK’yle ilgili ise 2007’de ilk Ep’nin klibini çektik ondan sonra Söyle Ruhum albümü film müzikleri ve sponsorlu turneler derken hızlı 5-6 sene geçirdik ancak ondan sonra ülkesel istikrarsızlıklardan dolayı bu grafiği pek tepede tutamadık ama çok güzel zamanlar geçirdik.

14- TNK’nin 2019’da hızlı tüketen bir topluma bir albümle çıkması aynı şey Yasak Helva için de geçerli bu risk değil mi?

Yürek yemek gibi aynen. TNK’nin durumu uzun zaman geçti ve ondan önce üç single çıkmıştı ancak o aralar grupta sıkıntılar vardı bu sefer grup toparlandı biz geri döndük gibi yapılan bir hareketti, riskli olsa da birikmişti birçok şey. Tam kesin değil ama daha önce albümlere girmeyen şarkılardan oluşan ekstra bir albüm daha çıkabilir. Yasak Helva için de yeni bir grup olma heyecanıyla zaten albümün içinden 3-4 parça daha önce çıkmıştı albümde de yenileriyle birleştirdik.

15-TNK’nin hit parçalarından sonra Kanatlarımdan Tutma albümü biraz daha aşağıda kaldı diyebilir miyiz?

Dinamikler değişti tabii ama dinlediğimizde yılların getirdiği olgunluğu yansıtan bir albüm olarak görüyorum. Gruplar 1-2 şarkısına göre değerlendiriliyor halbuki albüme göre değerlendirseler daha farklı olacak. Emin olun o albümler şarkılar çıkarken arkasında çok büyük emek ve hikayeler var ama klip çekilmediği için veya zamanında çıkmadığı için kaybolup gidiyor maalesef alıştık buna.

16-Onur Ertem dinleyicilerden ve bizlerden neler bekliyor?

Sabırlı bir şekilde araştırmalarını, güzel hayal kurmalarını, doğaçlamarını bekliyorum. Bu hikaye çok uzun bir hikaye sakın bir senenize bakarak değerlendirmeyin hep uzun düşünün.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder