4 Temmuz 2020 Cumartesi

Röportaj: ERDEM OCAK, Surge Music Türkiye İle Evde Kal



                         SURGE MUSIC TÜRKİYE İLE #EVDEKAL

                                        KONUK: ERDEM OCAK


 1- Erdem Ocak karantina da neler yapıyor? 

Beste üretmeye devam, olumlu taraftan bakmak gerekiyor, psikologluk da yaptığım için alıştım olumlu taraftan bakmaya. Bu süreçte dört beste oluştu. Sözleri tamam, müzik ve arenjelerle birlikte önümüzdeki günlerde paylaşacağız. 

2- Müzik hayatı dışında neler yapıyorsunuz? 

Şu an da Ankara'dayım. Ümitköy' de İdea Çocuk Aile Gelişim ve Destek Danışmanlığı merkezinde müzik terapisti olarak çalışıyorum. Müzik terapistliği, özel gereksinimli çocuklara müziği bir iletişim aracı haline getirip, onların sosyalleşebilmelerine, sosyalleşemeyeceklerse bile kendilerini ifade edebilmelerine yönelik çeşitli beceriler kazandırmaya çalışmak. Bunun içerisine dil-konuşma, hareketleri kavrama, hafıza- bellek çalışmaları gibi içsel süreçler de dahil.

3- Normal veya amatör zamanlarında coverlamayı en çok sevdiğin ya da dinlediğin parçalar gruplar var mıydı? 

16 yaşımdan beri beste yapıyorum ama sahnelerde bestelerimi neredeyse hiç çalmadım. Hep cover. Son 5-6 senem Pink Floyd, Deep Purple, Led Zeppelin, Pearl Jam gibi daha çok blues, klasik rock çaldık. 

4- İlerleyen günlerde daha ağır parçalar dinleyebilecek miyiz, yoksa bu tarz da devam mı edeceksiniz?

Üçüncü şarkımız müzikal açıdan biraz daha sert, teknolojik sesleri de katmayı düşünüyorum.

5- O Ses Türkiye'ye neyi düşünerek katıldınız? Bir başarı elde edeceğinizi düşündünüz mü, nasıl gerçekleşti? 

Başvuruyu yaptığımda sarhoştum. Geri dönüş aldığım zaman aradan 3 ay geçmişti ve o aşama da geri çekilebilirdim, sonra annemle konuştum ve yarışmaya gitmeye karar verdim. Kendimi kanıtlama çabası için değil, o atmosferin nasıl olduğunu görmek için. İlk turda 4 jüri de dönmüştü, yarışma benim için o zaman bitti. 

Erdem Ocak - House Of The Rising Sun (O Ses Türkiye) : https://www.youtube.com/watch?v=7SvGLsjx4AM

6- Albüm düşüncen var mı, yoksa single çıkarmaya devam edecek misiniz, ya da bu parçaları toplayıp sonra bir albüm olarak sunacak mısınız?

Albüm düşünüyorum ama bu güne kadar yayınlanmış parçaları aynen toplayıp bir albüm oluşturmak değil, bu bence üretemeyen insanların yapacağı bir iş, 7 parçalık bir albüm düşüncem var. Bu albüme 'Uyu' ve 'Özgür Ruh' u da ekleyebilirim ama aynı biçimde değil editlenmiş halleriyle.

7- Spotify, Deezer, Apple Music gibi dijital platformların çıkışından sonra albümler eskisi kadar değerli değil, çünkü tekli olduğunda insanlar şarkıya daha çok şans verebiliyor ama albüm olduğunda gözden kaçan parçalar olabiliyor. Bu konu hakkındaki düşüncleriniz neler? Single halinde çıkartmak daha mı iyi olur yoksa albümdeki şarkılar kliplenerek öne çıkartılacak mı? İşin pazarlama boyutu nasıl olacak açıkcası?


Bağımsız müzik yapmaktayım, her hangi bir yapım veya plak şirketiyle çalışmıyorum. Erva Demir'in menajerliğini üstlendiği bir iş yapıyorum. Bir beklentim yok. Tabii ki daha çok kitleye duyurmak gibi bir hedefimiz var ama bu bir kaygı değil. Kaygı seviyesine girince işin içine çirkinlikler girmeye başlıyor, parasal mevzular gibi. Müzik kolaylıkla fiyat biçilebilecek, satılacak bir ürün değil. Çünkü ruhunu satıyorsun aslında. Klip elbette düşünüyoruz ama bunun için çeşitli birikimler vs gerekli. Onun dışında albüm mü single mı? Tabii ki single. 

Erdem Ocak - Hoşçakal Ankara: https://www.youtube.com/watch?v=ar9Tgj6t6U4

Erdem Ocak - Özgür Ruh: https://www.youtube.com/watch?v=f9vw43MmXAc

8- Albümünüzde ya da kariyerinizde İngilizce parçalara yer verecek misiniz? 

Yazıyordum, bıraktım. Sözlerimin türkçesi bir anlaşılsın ingilizceye bakarız. Ama cover olarak yabancı şarkı olabilir. 

9- Erdem Ocak'ın müzikal grup düşüncesi var mı? Bir grup teklifi geldi mi? 

Şu an halihazırda birlikte çalıştığım müzisyenler ama bir grup olarak değil de Erdem Ocak ismi altında çalıyoruz.


10- Bu yıl içinde yeni normallik kapsamında Temmuz' da mesela konser verecek misiniz? 

Yıl içinde elbette konser vereceğim ama Temmuz da değil. Kendi sağlığımı ve dinleyicimin sağlığını düşünmek zordundayım. O insanları konsere ben çağırıyorum ve benim sorumluluğum var bu insalara karşı. Verecek olanlara da dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum.

Erdem Ocak - Uyu : https://www.youtube.com/watch?v=gKlH2KiCl6E

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder