23 Eylül 2020 Çarşamba

                        RöportajEMRE GÖKGÖZ    

                             (Vera Müzik)

                               




1- Merhaba Emre, nasılsın? Pandemi dönemi içerisinde organizasyon firmalarıyla röportajlar yapmak istiyoruz, konuk olduğun için teşekkürler.

İyiyim, bu röportajı daha önce yapacaktık ama bu günlere kısmetmiş. Sorularını merakla bekliyorum, buyur.

 

2- Vera Müzik’ten 2019’u anlatan bir paylaşımınız olmuştu. O gönderide güzel rakamlar ve başarılar göze çarpıyor. 50 bin biletli seyirci, en büyük prodüksiyonlu konser gibi. Geçen yılı ana hatlarıyla anlatabilir misin?

2019’u Vera Müzik’in yükseldiği yıl olarak hatırlayacağım. 2017 ve 2018’de bu kadar konser yapılmamıştı. 2018’de Orphaned Land ve At the Gates konserlerinde seyircinin olumlu sinyaller vermesi, istenilen gruplarla uygun şartlarda anlaşılması konser sayısını arttırdı. Beklentimizi aşan sürpriz konserler yaşadık. Bazen organizasyon içinde “keşke şu konseri yapmasaydık” veya “başka grubu tercih edebilirdik” gibi düşünceler olabilir. Hem sevdiğimiz grupları getirmemiz hem de etkinlik alanının dolu olmasıyla motive olarak seneyi kapadık.

 

3- Peki onlarca konserin altında nasıl kalkıyorsunuz? Bu işlerin arkasında kaç kişilik bir ekip var?

Çekirdek ekip olarak Onur Şişman, Ece Yörük ve ben varım. Gruplarla yazışmalar, mekanların ayarlanması, afişler, biletler, iletişim gibi iş bölümlerini aramızda paylaşıyoruz. Konser zamanları sayısı çoğalan bir ekip yapımız var. Sahne kurulumu, saha koordinasyonu, grubun transferi, kulis ihtiyaçları gibi şeylerle ilgilenen arkadaşlarımız var. Konserin çapı da ekibi büyüten bir etken. Zorlu’da konser yapmak başka, IF’te konser yapmak başka. Temas ettiğimiz kişi sayısı etkinlik zamanları fazla oluyor.

Alanında iyi olan kişilerle çalışmak bu süreçleri daha kolay yaşamamızı sağlıyor. Mesela sahne sorumluluğunun Alper Öcal’da olması bana güven verir. Bilirim ki o sahne zamanında hazırlanacak. Bir problem yaşanırsa da zamanında müdahale edip hızlıca çözüm üretiriz. Kişilerin birbirinin yerini doldurabiliyor oluşu da bir avantaj.

Tüm bunları konser başına ayarlamak zor gelebilir fakat Vera Müzik’te yıllardır aksamayan bir sistem olduğu için ekipte kimlerin olacağı bellidir. Herkes kendinden ne istendiğini, nerede olması gerektiğini ve iş yükümlülüklerini bilir. Bu da bize zamandan büyük tasarruf sağlar.

 



4- Korona Vera Müzik’i nasıl etkiledi? Sektöre yönelik neler söylemek istersin?

Katatonia ve Laneth Bir Gece ile 2020’ye iyi başlamıştık. Korona olmasaydı 2019’u da aşan bir konser sayısına ulaşabilirdik. Yılın ilk çeyreğinde açıklamak istediğimiz konserler vardı. Hepsini ileri tarihlere erteledik. Bugüne kadar mekan kapasiteleri düşük tutularak ve oturma düzeni sağlanarak konser yapanları gördük. Online konser düzenleyerek çözüm arayanlar da oldu. Ancak biz sadece yabancı grup konseri yapıyoruz. Oturma düzeninde bir etkinlik düşünmedik. Grup bir şekilde gelse bile satılan bilet sayısına baktığımızda oturma düzeni sağlayamıyoruz. Büyük çoğunluğun metal konserine oturma düzeninde katılmayacağını düşünüyorum. Bu nedenle kendimizi tamamen 2021’e odaklamış durumdayız. Ertelenen konserlere yenilerini ekleyerek 2021’i şekillendiriyoruz. En son Faun’u sizlerle paylaştık. Çok geç olmadan diğerlerini de açıklarız.

Bunlar olurken diğer taraftan sosyal medyada kendimizi göstermeye devam ettik. Aylarca konser olmayacağını düşünürsek benim alanımda büyük bir kriz vardı. Öncelikle 2019’da konserlerin güzel geçmesinin nedenlerinden biri, Vera Müzik’in diğer organizasyonlardan daha öne çıkması, her platformda takipçi sayılarımızın artması iyi bir iletişim modeli benimsememizden kaynaklanıyor. İnsanlarla konuşmayı seven, yanlış düşünce varsa doğrusunu anlatan, merak edilenleri cevaplayan bir organizasyonuz. Metal ve rock müziği sahiplenen bir ekibin bu dönemde sessiz kalmasını istemedim. Aslında hiç kimse neden Vera’da paylaşım yok, neden sağlık iletişimi yapmadınız, son gönderi 2 ay önce atılmış takipten çıkıyorum demez. Ben kendimi insanlara karşı sorumlu hissettiğim için ve 2019’daki iletişimin devamını sağlamak adına sosyal medyada çekimser durmadık. Mesela, ilk sağlık iletişimi yapan organizasyon şirketlerinden biriyiz. Sosyal mesafenin üzerinde durduk ve evde kalma çağrılarına dahil olduk. Paylaşmadığımız konser fotoğrafları ve arşivde duran materyaller vardı. Bunları da haftada 1-2 kez verdik. Playlist ve kolajlarla da çeşitlilik kattık.

Konserleri destekleyen sayfalarımızdan %100 Metal’de ise daha büyük değişimler oldu. Konsere yönelik içeriklerin yanı sıra artık günceli takip eden bir platforma dönüştü. İçerik hazırlamak, takipçilerle etkileşime girmek, özel istekler almak %100 Metal’i çok keyifli hale getirdi. PostMonde’yi de hesaba katarsak 3 platform pandemide susmadı ve metal/rock müziği sahiplenmeye devam etti, büyümesini sürdürdü.

Gün sonunda içim rahat bir şekilde kafamı yastığa koyabiliyorum. Vera Müzik bu zorlu süreç bittiğinde kendine artılar katmış, güçlenmiş, uzun vaadeli planlarını yapmış bir organizasyon olacak.

 

5- Bazı organizatörler karamsar bir hava veriyor. Sen geleceğe olumlu bakıyorsun. Türkiye’ye büyük grup gelmeyecek, gelmesi çok zor diyenler var. Ben de açıkçası merak ediyorum. Büyük konserler geçmişte mi kalacak?

Olumlu bakmazsam şu anki sosyal medya iletişimini sağlayamazdık ve belki de panik havasında olabilirdik. O psikolojiye girmek, mücadele etmek çok zor. Şu an planlı programlı hareket ettiğimiz için kafamız rahat. Ayrıca Onur ve Ece üniversite yıllarından beri bu işi yapıyor. Her dönem farklı farklı zorluklarla karşılaştılar. Konserler iptal oldu, gruplar gelmedi veya gelemedi, seyirci katılımı düşüktü vs. ancak zamanla toparlanıp yola ettiler. Şimdi bir pandemi var ve yine işlerin açıldığı zamanlar gelecek.

Vera Müzik’in yabancı grupların ilk Türkiye konserini yapma, Türkiye’de rock/metal konserlerini devam ettirme, yeni kişilere ulaştırma vizyonu ve etkinlikleri başarıyla gerçekleştirme misyonu var. Başarıyla gerçekleştirmeden kastım sadece kapalı gişe konser veya kalabalık bir kitle değil. Afiş tasarımı, dijital pazarlama, müşteri ilişkileri, partner seçimi, fotoğraf/video çekimleri, kulis düzeni, etkinlik alanındaki yiyecek/içecek standları gibi şeyler de başarının bir parçası. Bunları hiçbir zaman unutmuyoruz. Vera Müzik hedef küçültmeden büyük grupların konserini yapmaya devam edecek. Farklı tarzlarda gruplar Vera Müzik organizasyonuyla sahnelere çıkacak. 2019’u güzel hatırlayıp 2020’de karamsar bir hava takınmak ve tamamen tatil moduna geçmek kolaya kaçmak olurdu.

 

6- 2021’de hangi grupları getirmeyi hedefliyorsunuz?

Şimdi grup adı vermek riskli çünkü grupların turne rotaları değişebiliyor, tarihlerde anlaşılsa bile daha sonra geri adım atanlar olabiliyor. Önümüzde uzun bir zaman var. En iyi olasılıkları hesaplayarak bir plan oluşturuyoruz. Bu sene koronadan dolayı yapamadığımız Haggard, Soen, Green Carnation, Mgla ve Tiamat konserlerini de 2021’de gerçekleştireceğiz.



7- Grupları seçerken nelere dikkat ediyorsunuz, dikkat ettiğiniz kriterler hangileri?

Herkes gibi dijital platformlardaki dinlenme rakamlarına bakıyoruz. Hammer Müzik’in albüm ve merch satışları, orada geçen muhabbetler de bizim için önemli. Ama bizi farklılaştıran ve nokta atışı yapmamızı sağlayan faktör tecrübe. Onur ve Ece’nin öngörüsüyle, yılların getirdiği tecrübeyle iyi seçimlerimiz oluyor. Başta da dediğim gibi, geçen yıl “keşke” demedik. Bizi ileri taşıyacağını düşündüğümüz ve Türkiye’de karşılığı olan grupları belirliyoruz.

Vera Müzik’i takip edenlerin mail ya da özel mesajlarla istedikleri grupları iletmesi bize yol gösteriyor. Seyircinin eğilimini görüp rota değiştirebiliyoruz. Watain konseri seyircinin isteği doğrultusunda yapılmıştı. Sonuç olarak bunun gibi birçok karar mekanizması var.

Örneğin Green Carnation’ı açıkladığımız zaman Spotify’da İstanbul konumu beşinci sıradaydı. Şu an birinciliğe yükselmiş durumda. Konser açıklandıktan sonra grubu bilmeyenler kulak vermiş ve beğenmiş. YouTube videolarına yorumlar yazılıyor, albüm incelemeleri yapılıyor. Biz organizasyon şirketi olsak da sadece konser paylaşımları yapmıyoruz. Getireceğimiz grupların iletişimini de üstleniyoruz. Grubun yeni albümünü paylaştık, röportaj duyurularını yaptık. Green Carnation Türkiye’de bir potansiyele sahip. 2021’de konseri yaptıktan sonra ilişkilerimizi sürdüreceğimiz gruplar arasında. Vera Müzik’ten bu ilgiyi gören gruplar da İstanbul’u aklının bir köşesinde tutuyor. Sepultura, Anathema, Haggard, Katatonia gibi gruplar gelmek istediğinde mutlaka uygun tarih ayarlarız.

 

8- Konser mekanlarının yetersiz kaldığı yönünde eleştiriler var. Belli mekanlara gitmeyenler görüyorum. Mekan tercihleriniz hakkında neler söylemek istersin?

Az önce hangi grupların geleceğini söylemedim ama konser mekanlarını söyleyebilirim. İstanbul’da KüçükÇiftlik Park, Zorlu PSM, IF Beşiktaş; Ankara’da Jolly Joker, İzmir’de Sold Out Performance Hall’da olacağız. Bu mekanların hepsi grupların ihtiyacını karşılıyor. Mekanların bilgisi gruplara gönderilir ve incelenmesi istenir. Ekstra ihtiyaç duyulan ekipman varsa bunları temin ederiz.

Her mekanı eleştiren var. Bizim görevimiz konser için grubun ihtiyaç duyduğu alanı, sahneyi ve ekipmanları sağlamak. Gruplar kendi sesçileriyle gelir ve hazırlıklıklarını yapar. Amorphis turnesinde hiçbir mekan hakkında olumsuz mesaj almadık. Ancak Overkill’de beklediği sesi duyamayanlar mesaj attı. İki turnenin İzmir ve Ankara konserleri aynı mekandaydı. Burada grubun soundcheck’i ve tonmaister farkı ortaya çıkıyor. Bu problemler sadece Türkiye’de yaşanmıyor. Bu nedenlerle seste meydana gelen bir problem (basın çok açık olması, solo gitarın duyulmaması vs.) organizasyon şirketlerine yıkılmamalı. Gruplar mekanları biliyor ve kendi ekipleriyle sahne hazırlığı yapıyor.






9- Kur artışı 2021’de getirilecek gruplarla alakalı problem yaratıyor mu?

Ödemeler Euro ve Dolar üzerinden yapıldığı için kur artışı bizi doğrudan etkiliyor. Burada Vera’ya özgü bazı özel faktörler var. Yıllardır çeşitli booking ajansları ve menajerle iletişim aksamadan devam ettiği için Türkiye şartlarını biliyorlar. İstanbul konum açısından birçok grubun önemsediği şehirlerden. Konser olması için iki tarafı memnun edecek şekilde uygun şartları sağlıyoruz, sağlayacağız. Tabii bu süreç olumlu sonuçlansa da ilerleyen dönemde bilet fiyatlarına yansıtmamız gereken tutarlar olabilir.

 

10- Yeni konserlerin bilet fiyatlarında artış olması seyirci kaybına yol açar mı? Fiyatlarla alakalı hep itiraz eden bir kesim var.

2019’da belirlediğimiz fiyatlar Biletix hizmet bedeli dahil 70 – 130 TL arasındaydı. Sadece Manowar’da özel bir fiyatlandırma yapmak durumunda kaldık. Vera konserlerine gelenler bu fiyat aralığına alıştı. Bilet fiyatını söylemeksek de insanlar tahminlerini tutturuyordu.

Yeni dönemin bilet aralığını henüz konuşmadık. Vera Müzik’teki herkes metal topluluğun bir parçası. Bir zamanlar seyirci konumundaydı ve öğrenci hayatı yaşadı. Hem organizasyonu kurtaracak, hem de seyircinin cebini zorlamayacak bir aralık bulacağız. Konsere giden kesimin bu artışı anlayacağını düşünüyorum ve seyirci kaybından endişe etmiyorum. Her konserimize gelen, Vera Müzik’in arkasında duran azımsanamayacak bir kitle var. Bu insanlar Instagram’dan bir arkadaşına mesaj atarmış gibi bize yazıyor. Biz de öyle yanıtlıyoruz. Aramızdaki bu bağ fiyatlardan dolayı zarar görmez. Bir şeylere itiraz eden kesim hep var. Merak ettikleri konularda bize ulaşabilirler.

Ayrıca sosyal medyadan bilet veren tek metal konseri organizatörüyüz. PostMonde ve %100 Metal sayfalarımızdan sınırlı sayıda indirimli bilet veriyoruz. Bazen davetiye çekilişlerimiz de oluyor. Bu avantajları değerlendiren takipçilerimiz oldukça fazla. Dolayısıyla organizasyon sayfalarındaki duyuruların takip edilmesini tavsiye ediyorum. %100 Metal’in Telegram kanalına abone olursanız bu indirimleri ve özel duyuruları anında bildirim olarak alabilirsiniz.




11- Vera Müzik festivallere dönecek mi? Son röportajlarınızda tekli konserlerle devam edeceğinizi söylemiştiniz ancak çarpıcı bir dönüş için festival kadrosu hazırlar mısınız?

Yaptığımız konserlerde rock/metal ağır bassa da Vera Müzik’in temas ettiği farklı sound’lar da var. Geçtiğimiz yıllarda Park Fest, %100 Urban Music, Harvest Fest gibi işlerde bulunduk. Bu tarz festivaller yapabiliriz. Headbangers Weekend’in 2015 kadrosu dolu doluydu. O kadronun altında kalmayacak isimleri güçlü bir headliner ile taçlandırmamız gerekir. Doğru zamanda doğru isimlerle kendi festivalimize devam edeceğimizi düşünüyorum.

Biz metal festivali yapmasak da bu müziği olan desteğimizi göstermek adına ortak işlere giriyoruz. 2019’da Freebird Agency’ye Rock Off’ta destek olmuştuk. 2020’de de belki destekleyen şirketlerden biri oluruz.

 

12- Kişisel olarak ilgilendiğin, konserini yapmak istediğin kimler var?

Postmodern Jukebox projesiyle tanınan Haley Reinhart’ı ilk sıraya yazarım. Zorlu’da sahne alacaktı ama koronadan dolayı iptal edildi ve yeni tarih belirlenmedi. Haley günümüzün en özel kadın vokallerinden. İlk konserini yapmak benim için çok anlamlı olur.

Ghost’u 2014’te izlemiş olan şanslı kişilerden biriyim. Grup yıldan yıla sahne imajının üstüne koyarak devam etti. Ghost’u full set olarak etkileyici sahnesiyle görmek olurdu. Müzikal olarak çok sert tarzları olmadığı için sadece metal dinleyenleri değil, farklı kesimlerin de dikkatini çekecektir.

Candlemass ve Sorcerer çok beğendiğim doom metal gruplarından. Yngiwe Malmsteen’i yakından takip ederim. Umarım bir gün bu konserler de yapılır.

 



13- Son olarak eklemek istediğin şeyler var mı?

Türkiye’deki metal dinleyicisi bazen istenmeyen olaylar karşısında öfkeyle hareket edip agresif davranabiliyor. Bu hareketler sonucunda haksız eleştiriler ve yanlış bilgiler ortaya çıkabiliyor. Biz bunları görünce, duyunca üzülüyoruz. Bazı diyaloglara zamanında müdahale edip yanlışı doğruya çeviriyoruz. Her konu hakkında sosyal medya sayfalarımıza mesaj atabilir ve bilgiyi direkt bizden alabilirsiniz.

Biletlerle ilgili soruna şu eklemeyi yapabilirim. Örneğin 100 TL kimileri için pahalı bir fiyat olabilir. Bizim belirlediğimiz 100 TL sadece konsere giriş ücreti olarak görülmemeli. O 100 TL’nin içinde bir sorun yaşandığında getirdiğimiz hızlı çözümler, sorularınıza hızlı yanıt almanızı sağlayabilecek bir sosyal medya çalışması, konserleri ve grupları sahiplenen bir iletişim modeli var. Biz bazıları gibi bir konseri açıklayıp kendi haline bırakmıyoruz. Bunu bir örneklemeyle anlatayım: Telefon piyasasına baktığımızda Apple fiyatlandırma olarak rakiplerinin üstünde yer alsa da satış rakamlarından memnun. İnsanlar Apple’ı sadece iyi telefon yaptığı için tercih etmiyor. Güven duygusu aşıladığı için, müşterilerini iyi ağırladığı ve çözümler ürettiği için tercih ediyor. Belirlemiş olduğumuz kalite seviyesinin koruyarak varlığımızı sürdüreceğiz.

Etkinlik zamanları dışında da sosyal medya sayfalarımıza mesaj bırakın. Konuşmayı seven ve birlikte hareket etmeyi seven bir şirketiz. En yakın zamanda etkinlik alanlarında görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder